ORGANIZATORZY:

POT 250

MTTargi-250

      PATRONAT HONOROWY:

 MSIT

 

Minister Sportu i Turystyki

Geneza konkursu „Nowe technologie w turystyce – Tech.Travel Award”

              Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych na przestrzeni ostatnich lat przyniósł ich szerokie zastosowanie w turystyce. Najczęściej wykorzystanie nowych technologii w turystyce postrzegane jest poprzez promocję produktu turystycznego, a także sprzedaż usług turystycznych za pośrednictwem internetu. Wyszukiwarki ofert turystycznych, systemy rezerwacyjne, są dzisiaj szeroko dostępnymi rozwiązaniami, które pomagają zwiększyć sprzedaż usług turystycznych, a tym samym zmniejszyć koszty obsługi turysty. Wszelkiego rodzaju programy, aplikacje i urządzenia ułatwiają uprawianie turystyki. Dzisiaj turysta, o wiele szybciej i łatwiej dociera do potrzebnych mu informacji którą umożliwia mu nowoczesna technologia dająca dostęp do światowych zasobów informacji. Zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych dotyczy już także wielu innych obszarów działalności turystycznej wpływając w bardzo istotny sposób na sposób funkcjonowania rynku turystycznego zarówno po stronie przedsiębiorstw turystycznych jak i nabywców oferowanych przez nich usług.

 

              Mając to na uwadze, postanowiono w 2013 roku po raz pierwszy, ogłosić konkurs „Na najlepszy produkt sektora nowe technologie w turystyce”. Organizatorzy konkursu MT Targi Polska i Polska Organizacja Turystyczna po raz pierwszy, nagrodzili zwycięskie firmy, podczas XXI Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw w listopadzie 2013 roku.

 

              Po pierwszej edycji konkursu i zainteresowaniu jakie jemu towarzyszyło, Komisja Konkursowa i Organizatorzy postanowili, że konkurs będzie miał charakter cykliczny. Postanowiono również – na bazie zdobytych doświadczeń – że istnieje potrzeba pewnych modyfikacji regulaminowych, które pozwolą na szerszy dostęp firm informatycznych i turystycznych do udziału w naszym konkursie. Organizatorzy Konkursu Tech.Travel Award, - bo taką nazwę przyjęto od 2014 roku - uznali, że:

 

Misją konkursu jest poszukiwanie i promocja innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla turystyki.

 

Celem Konkursu jest odkrywanie produktów nowych technologii, które ułatwiają podróżowanie, usprawniają zarządzanie i umożliwiają promocję polskich firm i regionów turystycznych.

 

Konkurs ma przybliżyć przedsiębiorcom turystycznym najlepsze projekty technologiczne i wskazywać firmom nowych technologii potencjał branży turystycznej.

 

              Jednym słowem chcemy bardziej zbliżyć do siebie firmy informatyczne i branżę turystyczną, które podejmując współpracę, będzie wykorzystywała nowości technologiczne dla rozwoju e – turystyki. Dla nas najważniejszy jest turysta, który w czasach nieprawdopodobnego rozwoju nowoczesnych technologii, powinien mieć możliwość dostępności do najlepszej informacji we wszystkich zakątkach świata.

 

              Jako Organizatorzy, będziemy starali się nadążać za postępem w tej dziedzinie, inspirować do podejmowania nowych wyzwań, a także, przy wsparciu mediów i wszystkich tych, którym zależy na tym rozwoju, kreować nowe pomysły i propozycje dla rozwoju nowych technologii w turystyce.